3 sposoby na ból głowy

Ból głowy i co dalej?

Jak wszystkim dobrze wiadomo, każda tabletka przeciwbólowa ma listę skutków ubocznych. Co to oznacza? Za jej zażywanie możemy zapłacić zdrowiem. W ulotkach, które od razu odkładamy na bok można znaleźć całą listę skutków ubocznych. Dlatego warto wypróbować naturalne i sprawdzone sposoby na ból głowy. Osobiście cierpię na migreny i kiedyś przeżywałam ten ból regularnie, co jak wiadomo wiązało się z przyjmowaniem leków przeciwbólowych. Obecnie od 10 lat nie zażyłam żadnej tabletki, ponieważ korzystam z poniższych sposobów. Sposoby są naprawdę proste, łatwo je zastosować, a użyte produkty pod ręką –  co się liczy, gdy zaczynamy czuć już pierwsze bóle i nie mamy siły ani ochoty przygotować czegoś skomplikowanego. Podaję kilka sposobów, bo na każdego może działać co innego.

1.

Należy wycisnąć sok z czerwonego grejpfruta, dodać 1/5 łyżeczki pieprzu chili cayenne (do kupienia w spożywczaku) i 1 łyżkę oliwy. Wszystko zamieszać i wypić duszkiem. W przypadku migren, sposób działa najlepiej, jeśli zostanie zastosowany od razu. Kiedy czujemy zbliżającą się migrenę należy podjęć działania, czyli najlepiej na etapie pierwszych „mroczków”. Czasami trzeba wypić „miksturę” ponownie, aby ból odszedł całkowicie. Jednak jest to skuteczny sposób przy natychmiastowej reakcji.

2.

Ten sposób stosuję, kiedy nie ma pod ręką składników do pierwszego sposobu lub kiedy ktoś nie toleruje ostrych smaków. Do kolejnej „mikstury” należy 1 kopiatą łyżeczkę goździków (przyprawa) nie mielonych zalać wrzątkiem lub krótko zagotować. Pić powoli małymi łykami. Ból mija w ciągu pół godziny. Również migrenowy.

3.

Do trzeciego sposobu potrzeba nam ubitej piany z białka kurzego. W pianie najlepiej jest zanurzyć złożoną ściereczkę lub chusteczkę higieniczną. Taki kompres nakładamy na miejsce występowania bólu. Po całkowitym wyschnięciu piany zmieniamy na świeży okład i powtarzamy tak aż do ustąpienia bólu. Kiedy mamy już migrenę może być problem z ubiciem piany (migrenowcy wiedzą o czy mówię). Wiec potrzebna będzie nam pomoc.

U niektórych efekt działania każdego sposobu wzmocni bardzo silne obwiązanie głowy apaszką czy szalikiem. W każdym przypadku chwilowe wyciszenie wzmocni efekt.

Jeśli uważasz, że komuś te sposoby mogą ułatwić życie – udostępnij.

Jeśli masz sprawdzony sposób na ból głowy – podziel się.